Переглядів: 0
Антикорупційне законодавство
- Конституція України
- Закон України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII
- Закон України «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 39396-ВР
- Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI
- Кодекс України про адміністративні правопорушення, Глава 13-А «Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією»
- Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції від 17.03.2020 № 10220 Про затвердження Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції
- Кримінальний кодекс України, Розділ ІХ «Звільнення від кримінальної відповідальності» Розділ XVII, «Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 04 березня 2023 року № 220 “Про затвердження Державної антикорупційної програми на 2023—2025 роки”
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції у Комунальному закладі «Бахмутський педагогічний фаховий коледж» (наказ від 01.09.2022 № 70 к/аг)
Бутко Ольга Федорівна
Телефон 066 921 50 55
Електронна пошта obutko55@gmail.com
Пам’ятка щодо запобігання та виявлення корупції
План роботи уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції
Серед усіх видів корупції понад 90% громадян вважають найсерйознішою саме політичну корупцію на найвищому рівні. Розслідуванням топкорупційних справ в Україні займається НАБУ, однак це не єдиний орган з антикорупційною підслідністю.

Як було зазначено, розслідування корупції серед високопосадовців та справи з особливо великими сумами збитків належать до компетенції НАБУ.
Державне бюро розслідувань розслідує злочини, пов’язані з держслужбовцями високої та середньої ланок, правоохоронцями та суддями незалежно від розміру завданих ними збитків.
Підслідність Національна поліція України охоплює всі інші корупційні правопорушення, зокрема і кейси побутової корупції.
Служба безпеки України не має антикорупційної підслідності, але може проводити слідчі дії, доки прокурор не визначить іншу підслідність (на таке звернення прокурора надається 5 днів, і 10 — для прийняття рішення). Насамперед у справах, пов’язаних із державною безпекою.

Підслідність – це чітке визначення, який саме орган має право розслідувати той чи інший злочин. Правильне визначення підслідності забезпечує швидке розслідування, унеможливлює дублювання функцій та гарантує справедливий розгляд справи у суді.
Крім того, належна обізнаність громадян про підслідність органів дозволяє активним українцям повідомляти про корупційні факти саме тим правоохоронцям, які відповідають за їх розслідування. Це дає змогу громадськості швидше отримувати потрібну реакцію та запобігти відволіканню правоохоронних структур від роботи в межах своєї компетенції.
Розглянемо детально, як це працює на практиці